header

Mar 14, 2013

GEMUK !!!!

Gemuk ....? sapa suka kan.. orang yang kurus nak gemuk, yang gemuk nak kurus.. kan... habis aku ni?? aku mesti lah nak kurus balik macam dulu... sedih lah bila tembam chubby macam ni.. 
pertama sekali nak cari saiz baju yang sesuai yang cantik-cantik macam dulu2 dah tak boleh lagi... sedihhh
kedua, nak bergaya memang tak boleh dah pakai apa semua nampak pelik and huduh lah..
ketiga sesiapa pun tengok diri ni macam alien..
keempat diri ini rasa hina dan tak dipandang pun kan...
kelima.. kenapa semua ni jadi dekat aku,, apa salah aku buat kat korang semua .. salah ker bila aku jadi gemuk dan tak kurus macam dulu.. bukan nak kan perhatian tapi cukup lah sgala dihormati..
 ya Allah, sedih sangat pilu.. sedih bila pakwe sendiri tak suka kita gemuk dan huduh macam ni... aku pun tak nak lah. semua orang nak jaga badan nak melawa nak menarik , dia pun tak faham.. hari-hari menangis ada orang tahu.. tak kan.. ya sedihh.. sedih sangat bila pakwe pun rasa kurang sayang kat kita sebab gemuk.. 
aku beli SD II Alpha Lipid tu beratus2 sampai kan nak makan pun duit tak ada tapi, hasil nya?? tak pun.. tak ada beza pun. tak sama pun yang iklan2 kat tv tu..bohong lah.. nak duit banyak nak pergi London weight management mungkin boleh kurus kan.. ishh rm300++++ aku habis.. sedih.. SD II tak berhasil. aku tak makan nasi, ikut jadual menu dia tapi.. geramnya.. 
Ya Allah dugaan lagi kan.. tak apa lah berusaha kan untuk kurus, tapi.. ya allah apa aku nak buat apa cadangan semua? aku tak nak BF lari tak sayang sebab dah gemuk, ya tahu,,,, tak kan nak cinta sebab body kan? tapi aku sendri pun nak kurus balik.. kenapa aku jd gemuk ni?????

♥ thank you so much for reading Dear! ^____^ ♥

4 comments:

  1. terima seadanya..walaubagaimanapun saya mampu melihat jauh tapi hakikat itulah dinamakan hikmah disebalik usaha jenny..formula yg sukar diikut adalah Doa+Usaha+Tawakkal = Hasil..suatu hari nanti impian akan terlaksana..hati gembira memaparkan riak wajah..tapi hati berduka siapa yg tahu..itulah uniknya kita..mudahan usaha jenny mendatang mendapat hasil..insyaALLAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tERIMA KASIOH aSONE..TERIMA KASIHHH SGT2 BAGI SOKONGAN KAT JENNY.. YA ASONE JENNY NAK USAHA BGI SMALL SKIT MCM DULU.. :) DOA KAN JEnny ye...

      Delete
  2. sabar ye awk..Allah nk uji awk..awk kena tabah..

    mukhlis

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh awk da blog ehhh.. sy nak follow.. ye awk.. ye @Anonymous.. thanks sgt2.. :D

      Delete